Handley Page Hastings C.1A/T.5


I photographed the following three Handley Page Hastings at Aviation museums in England during June/July 2014. The following walk-around photos are combination of these three Hastings (TG511/TG517/TG528). I put the serial numbers superimposed on each photo for your reference.
2014年夏に英国の航空博物館で合計3機のHandley Page Hastings(内1機は"C.1A"、2機は"T.5")を撮影しました。 本ページにはこれら3機(TG511/TG517/TG528)の細部写真を取り混ぜて掲載しています。各写真には機体のシリアルを記載しました。

"TG511", Hastings T.5
RAF Museum at Cosford
Photographed on 28JUN14

"TG511" was built as Hastings C.1 and it was one of the eight "C.1"s converted to a "T.5" variant for RAF Bomber Command with ventral radome to train V bomber crews on the Navigation Bombing System(NBS). TG511 was flown to the RAF Museum at Cosford on 16AUG77. The aircraft is still preserved and displayed at RAFM Cosford in very good condition. You can observe the aircraft from the deck upstaris.

本機は当初"C.1"輸送機としてRAFに納入されましたが、その後"T.5"練習機に改造されました。 合計8機の"C.1"が"T.5"に改造され、Bomber Commandのクルーに対するNavigation Bombing System(NBS)の訓練機として使われたそうです。 輸送機型のHastingsがC-130に替わって現役を退いた後も、T.5型は現役に留まりましたが、70年代後半にはリタイアしました。 本機が博物館入りのためRAFM Cosfordに飛んで来たのは16AUG77だそうです。 今でも素晴らしい状態で保管されていますが、写真の如く展示エリアが狭くて、複数の機体が折り重なっていました。 高い展望デッキから見下ろすことができますが、隣接する展示機が邪魔になります。

"TG517", Hastings T.5
Newark Air Museum
Photographed on 30JUN14

"TG517" was the 19th Hastings C.1 to be built. It was delivered in July 1948, participating the Berlin Airlift. It was the first C.1 to be converted to a T.5 variant for allocation to the RAF Bombing School and later served with the Radar Flight of No.230 OCU. TG517 was flown to the Newark Air Museum on 22JUN77. It was displayed outdoors as shown at left, but it was preserved in fairly good condition at the time of my photography in 2014.

本機"TG517"は19機目のHastings C.1として1948年7月に納入されたそうです。 そして、本機はベルリン空輸作戦に参加しました。 その後、T.5練習機の一号機として改造を受け、RAF Bombing Schoolへ配属されました。 その後はNo.230 OCUのRadar Flightへ転属になったそうです。 現役を退いた後、本機は22JUN77にNewark Air Museumへ飛んで来て、博物館入りしました。 屋外に展示されていますが、保存状態はかなり良好です。

"TG528", Hastings C.1A
Imperial War Museum at Duxford
Photographed on 13JUL14

"TG528" was the 30th Hastings C.1 to be delivered to the RAF. It was converted to the "C.1A" variant with greater fuel capacity and range. The aircraft is still preserved in very good condition indoors.

本機"TG528"は30機目のHastings C.1としてRAFに納入されました。 その後、航続距離延長のため燃料の搭載量を拡大し、型式呼称が"C.1A"に変更されています。 本機は屋内に展示されており、保存状態も大変良好でした。

You can enlarge all the photos by clicking on images. クリックで画像を拡大出来ます


inserted by FC2 system
RETURN TO 戻る
Walk Around "PROPs" HOME
細部写真"プロペラ機"へ Topページへ